Zdravé hubnutí

Autor | Leden 2, 2013
1130-3

Skončil vánoční hodokvas a řada z nás se nestačí divit, o kolik se nám srazily sukně či kalhoty. A následuje otázka, jak rychle se zbavit povánočních kil. Jenže dotaz by měl znít spíš jak trvale se zbavit povánočních, a ještě lépe nadbytečných, kil. Tak jako se říká, že štěstí přeje připraveným, v tomto případě štěstí přeje trpělivým…

Každá rada je v případě hubnutí drahá už proto, že nejvíc záleží na člověku samotném, zda skutečně zhubnout chce a hlavně zhubnout trvale. V takovém případě je totiž především nutné změnit celkové myšlení a přístup ke stravování. Proto jsme pro vás připravili několik rad a tipů, které by vám měly pomoci dát sbohem nejenom povánočním kilům, ale celkově ulevit organismu a tím posílit tolik potřebné zdraví.

Startujte na celozrnné potraviny

Zkuste pro tento rok vynechat bílou rýži, bílý chléb a těstoviny a zaměřte se na nutričně bohaté celozrnné potraviny, které hrají velkou roli v prevenci takových onemocnění jako je cukrovka, kardiovaskulární choroby apod., případně, při jejich rozvinutí, významně napomáhají ke snížení potíží s nimi spojených. Nemusíte se vzdávat rýže, ale v obchodě sáhněte po takové, která má nízký GI, chléb zvolte celozrnný, stejně jako těstoviny. A nezapomeňte do jídelníčku zařadit ovesné vločky a pohanku.

Zaměřte se na zdravé tuky

Používejte nenasycené tuky, které najdete v rostlinných olejích, semínkách, ořeších, rybách a avokádu. Představují totiž ideálního pomocníka v boji proti srdečním onemocněním, cévním chorobám, zánětům nebo diabetes. Zařaďte tyto zdravé tuky do každodenního jídelníčku. Především do zeleninových jídel patří srdci prospěšný olivový či řepkový olej, a uvidíte, jak báječně na něm bude chutnat vykostěná drůbež, králičí, hovězí maso či ryby. Zeleninové saláty neutápějte ve sladkokyselých zálivkách, ale pro zvýraznění chuti je posypte např. různými semínky a zakápněte kvalitním olejem.

Chytré svačinky

Nezapomeňte, že zdravé svačiny mezi hlavními jídly pomáhají zvládat nežádoucí chutě, udržují energii a dobrou náladu a zabezpečují další vitamíny a minerály, které ne vždy získáme z hlavního chodu. Kombinujte karbohydráty a proteiny s každou svačinou, abyste udrželi stabilní hladinu krevního cukru a dosáhli a udrželi si optimální váhu. Dopoledne můžete smíchat nízkotučný jogurt s kouskem ovoce, odpoledne si pochutnejte na plátku kvalitní šunky nebo nízkotučného sýra s malou porcí zeleniny.

Pravidelně snídejte

Nastartujte každé ráno své tělo vysokooktanovým triem. Karbohydráty, proteiny a zdravé tuky vám dodají energii, udrží koncentraci a podpoří metabolismus. Pokud vám nezbývá čas posadit se a posnídat, ulovte si alespoň cestou ke dveřím celozrnné krekry a plátek nízkotučného sýra.

Hýbejte se

Neděste se pohybu. Existuje spousta možnosti, jak se udržovat aktivní a úspěšně zvládnout nový rok, aniž byste přitom museli padnout vyčerpáním. Najděte si podobně odhodlaného jedince, se kterým si dáte realistické cíle vaší cesty za pohybem. Buď se vydejte do fitness centra blízko vašeho bydliště, kde se připojte ke stejně zaměřené skupině, případně si najměte osobního trenéra, anebo můžete vyrazit do přírody na procházku. Kalorie ovšem budete spalovat i při práci na zahradě. Abyste zlepšili svou fyzickou kondici a upravili váhu, je třeba se cvičení věnovat pravidelně každý den alespoň třicet minut.

Podpořte výsledky

Pokud jste se léta přejídali, necvičili a ani po měsíci dodržování správné výživy a pohybu se vaše váha nehýbe, může být na vině zpomalený metabolismus. Ten lze podpořit i doplňky pro fitness a speciální výživou vhodnou pro všechny, kterým hubnutí nejde tak, jak by si představovali.

Foto: MyRecipes

Zdravé hubnutí
0 hlasy, 0.00 prům.hodnocení (0% score)